Informacja VAT-27
Podatnicy dokonujący dostaw towarów lub świadczą usługi dla których zastosowanie ma mechanizm odwrotnego obciążenia, a nabywca jest czynnym podatnikiem VAT, zobowiązani są do składania informacji podsumowującej w obrocie krajowym na druku VAT-27. Informacja VAT-27 na celu skontrolowanie, czy nabywca wywiązał się z obowiązku opodatkowania transakcji.
Jak wygenerować informację VAT-27 w systemie mojebiuro24.pl?
W celu wygenerowania informacji VAT-27 należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT » DODAJ DEKLARACJĘ » INFORMACJA VAT 27, gdzie wybieramy okres oraz cel złożenia deklaracji.
System automatycznie pobiera dane z rejestrów VAT, a także umożliwia równolegle ręczne wprowadzanie zapisów.
Druk ten przesyła się wyłącznie drogą elektroniczną za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu dokonania transakcji.
Dodatkowo w przypadku braku transakcji dotyczących mechanizmu odwrotnego obciążenia w danym okresie rozliczeniowym deklaracji VAT-27 nie składa się.
Jakie dane zawiera informacja VAT-27?
Informacja VAT-27 w obrocie krajowym powinna zawierać następujące dane:
-
nazwę lub imię i nazwisko oraz numer identyfikacji podatkowej podatnika składającego informację podsumowującą w obrocie krajowym;
-
nazwę lub imię i nazwisko oraz numer identyfikacji podatkowej podatnika nabywającego towary lub usługi;
-
łączną wartość dostaw towarów oraz świadczonych usług, dla których podatnikiem jest nabywca – w odniesieniu do poszczególnych nabywców.
Wysyłka do urzędu skarbowego
W celu wysłania informacji podsumowującej VAT-27 bezpośrednio z systemu mojebiuro24.pl należy przejść do zakładki: START » PODATKI » PODATEK VAT gdzie należy zaznaczyć odpowiednią deklarację VAT-27 i w górnym menu wybrać funkcję WYŚLIJ/EKSPORTUJ » WYŚLIJ DO URZĘDU.
W oknie, które się pojawi należy przejść do:
- części BEZ PODPISU - w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej (do autoryzacji potrzebna jest kwota przychodu z zeznania rocznego).
- części WŁASNY PODPIS - w przypadku podmiotów niebędących osobą fizyczną
Biuro rachunkowe ma tylko możliwość korzystania jedynie z własnego podpisu elektronicznego przy wysyłkach e-deklaracji swoich klientów.
Po dokonaniu poprawnej wysyłki przy informacji VAT-27 pojawi się zielona koperta:
Do deklaracji można pobrać UPO (urzędowe poświadczenie odbioru). W tym celu należy zaznaczyć deklarację i z górnego menu wybrać funkcję POBIERZ UPO, pobrany zostanie katalog w którym znajdą się:
- dana deklaracja w formacie XML,
- UPO w formacie XML - należy przechowywać na dysku,
- wizualizacja UPO, którą zazwyczaj podpina się pod wydrukowaną deklarację.
Informacja o aktualności deklaracji
Jeśli zostanie wystawiona faktura sprzedaży objęta odwrotnym obciążeniem do okresu, w którym została już wygenerowana informacja wówczas w zakładce START » PODATKI » PODATEK VAT pojawi się okienko ze strzałką informującą o nieaktualności deklaracji.