Jak zaksięgować łączny raport okresowy?

Rozliczam klientów prowadzących sprzedaż na kasie fiskalnej jak również korzystających z drukarki fiskalnej zintegrowanej z systemem MojeBiuro24.pl (została odznaczona funkcja "księguj paragony"). Proszę o informację w jaki sposób zaksięgować łączny raport okresowy z kasy fiskalnej i z drukarki fiskalnej?

Marzena, Wrocław

 

Przedsiębiorcy rejestrujący sprzedaż na kasie fiskalnej lub za pomocą drukarki fiskalnej mają obowiązek wykazania z nich przychód w ewidencjach. Przychód z kasy wprowadza się do ewidencji na podstawie dobowych lub miesięcznych raportów z kasy fiskalnej.

Aby zaksięgować dokument potwierdzający sprzedaż jakim jest łączny raport okresowy z kasy lub drukarki fiskalnej w systemie MojeBiuro24.pl należy przejść do zakładki PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY » DODAJ INNY PRZYCHÓD » SPRZEDAŻ.

Łączny raport okresowy - jak dodać w MojeBiuro24.pl?

W oknie dodawania nowego przychodu, w polu NABYWCA należy kliknąć w opcję BRAK KONTRAHENTA oraz w pozycji NUMER DOKUMENTU należy nadać mu odpowiedni numer (np. ŁRO numer porządkowy/miesiąc/rok). Pozostałe dane należy uzupełnić zgodnie z danymi na wydruku raportu fiskalnego.

Łączny raport okresowy - jak go ująć w systemie?

W przypadku ryczałtowców dodatkowo należy wybrać odpowiednią stawkę ryczałtu.

Po zapisaniu przychód zostanie ujęty w kolumnie 7 - Wartość sprzed. towarów i usług w KPIR lub Ewidencji przychodów (pod odpowiednią  stawką ryczałtu) oraz Rejestru sprzedaży VAT (w przypadku czynnych podatników VAT).