Moduł kasowy - jak włączyć?
Moduł kasowy - jak włączyć?
W celu włączenia modułu KASA należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » KASA, gdzie w oknie które się pojawi należy zaznaczyć okno WŁĄCZ MODUŁ KASOWY i kliknąć Zapisz. Moduł KASA może włączyć sam klient na swoim koncie. Jednakże dokumenty kasowe może wystawiać tylko w okresie ze statusem OTWARTYM.
Utworzona zostanie kasa GŁÓWNA. Aby dodać stan kasy należy zaznaczyć dodana kasę i wybrać opcję MODYFIKUJ. W pojawiającym się oknie należy uzupełnić stan początkowy gotówki w kasie.
Jeżeli nie zostanie wprowadzony stan kasy, nie będą możliwe rozliczenia gotówkowe.W serwisie możliwe jest dodawanie wielu kas i definiowanie dla nich serii numeracji poprzez zakładkę NUMERACJA.
Domyślna numeracja jest dostępna jedynie dla jednej kasy, dla pozostałych system stworzy nowe serie.
Jak kontrolować stan kasy?
Przechodząc do zakładki START » STRONA GŁÓWNA » DODAJ NOWY MODUŁ » STAN KASY, można kontrolować na bieżąco stan kasy.
MODUŁ KASOWY dostępny jest tylko w pakietach: KSIĘGOWOŚĆ ONLINE lub KSIĘGOWOŚĆ ONLINE + MAGAZYN. Rozliczenia gotówkowe nie trafią do kasy jeżeli zostaną dodane przy użytkowaniu innego pakietu lub gdy moduł kasy jest wyłączony w ustawieniach.
Dokumenty kasowe - jak wystawić?
Dokumenty kasowe generowane są automatycznie po dokonaniu rozliczeń gotówkowych korzystając z funkcji ZAPŁACONO (w oknie wystawiania/wprowadzania faktury) lub ROZLICZ (przy dodawaniu płatności w innym terminie niż wystawianie/wprowadzanie dokumentu).
Dokumenty można również sporządzać samodzielnie. W tym celu należy przejść do zakładki START » KASA » DODAJ DOKUMENT KASOWY i wybrać odpowiedni dokument z listy:
-
KP - przyjęcie do kasy,
-
KW - wydanie z kasy,
-
wniosek o zaliczkę.
Do każdego dokumentu kasowego można przypisać wybranego kontrahenta, pracownika, właściciela, użytkownika jak również US i ZUS.
Dokument kasowy można również powiązać z innym nierozliczonym wcześniej dokumentem. W polu ZA CO? należy wybrać źródło dokumentu kasowego. Na liście pojawią się tylko dokumenty połączone np. z danym kontrahentem.
Wpisana kwota musi być różna od zera.
Drukowanie dokumentów i raportów kasowych
W systemie można wydrukować pojedynczy dokument kasowy, ale również raport z danego miesiąca lub dnia.
Aby wydrukować pojedynczy dokument należy w zakładce START » KASA zaznaczyć dokument i skorzystać z funkcji DRUKUJ DOKUMENT KASOWY.
Natomiast aby wydrukować raport kasowy należy kliknąć w opcję DRUKUJ RAPORT KASOWY i w pojawiającym się oknie wybrać okres za jaki ma być wydrukowany raport.
Akcje związane z modyfikowaniem i usuwaniem dokumentów kasowych, dotyczą jedynie ostatnio wystawionego dokumentu.