E-deklaracje - wysyłka elektroniczna deklaracji
W systemie mojebiuro24.pl możliwa jest szybka wysyłka elektroniczna deklaracji. W celu wysłania przez biuro rachunkowe deklaracji do urzędu skarbowego w formie elektronicznej należy przejść do zakładki START » PODATKI.
Wysyłka deklaracji niewymagających podpisu elektronicznego
W przypadku deklaracji VAT-7/VAT-7K, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-27, VAT-26, VAT-9M, VAT-8, PIT-11, PIT-8AR, PIT-4R (dotyczy osób fizycznych) oraz zeznania rocznego PIT-28, PIT-36, PIT-36L nie jest wymagane posiadanie podpisu elektronicznego.
Po wygenerowaniu odpowiedniej deklaracji można ją wysłać przy użyciu akcji WYŚLIJ/EKSPORTUJ » WYŚLIJ DO URZĘDU.
W zakładce BEZ PODPISU należy zweryfikować podstawowe dane i dodatkowo wprowadzić informację o kwocie osiągniętego przychodu z zeznania podatnika oraz kliknąć przycisk WYŚLIJ DO URZĘDU.
Wysyłka deklaracji z podpisem elektronicznym
W serwisie mojebiuro24.pl istnieje również możliwość wysłania deklaracji (VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-27, VAT-8, VAT-9M) oraz sporządzonego zeznania rocznego w systemie przy użyciu podpisu kwalifikowanego biura.
Dotyczy to również deklaracji PIT-8AR, PIT-4R, PIT-11, VIU-R, VIU-D, VAT-R oraz dodatkowo w przypadku spółek cywilnych VAT-7/VAT-7K, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-27, VAT-26, VAT-9M, VAT-8, PIT-11, PIT-8AR, PIT-4R w przypadku których obowiązkowe jest posiadanie podpisu kwalifikowanego w celu elektronicznej wysyłki deklaracji. Aby dokonać wysyłki, należy skorzystać z zakładki WŁASNY PODPIS.
Jeśli chodzi o biuro rachunkowe, to ma ono możliwość korzystania jedynie z własnego podpisu elektronicznego przy wysyłkach e-deklaracji swoich klientów.
Zgłoszenia rejestracyjne VIU-R
Należy pamiętać, że do zgłoszeń rejestracyjnych VIU-R do procedury szczególnej MOSS powinno być złożone pełnomocnictwo w trybie art. 137 Ordynacji podatkowej oraz dokonanie opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł na konto Dzielnicy Praga Północ Miasta Stołecznego Warszawy, ul. Kłopotowskiego 15, 00-987 Warszawa.
Kopię wniesienia opłaty skarbowej należy podpiąć pod pełnomocnictwo. Złożenie pełnomocnictwa umożliwia wypełnianie, podpisywanie i składanie zgłoszeń rejestracyjnych i aktualizacyjnych VIU-R.
Więcej w temacie zgłoszenia VIU-R w artykule: Zgłoszenie VIU-R
Masowa wysyłka deklaracji przez biuro rachunkowe
W systemie mojebiuro24.pl możliwa jest również masowa wysyłka deklaracji przez biuro za pomocą podpisu kwalifikowanego. Aby tego dokonać, należy przejść do zakładki START » DEKLARACJE KLIENTÓW » SKARBOWE, zaznaczyć odpowiednie deklaracje i w górnym menu wybrać opcję WYŚLIJ DO URZĘDU. Przechodzimy do zakładki WŁASNY PODPIS i podpisujemy deklaracje.