Drukarka fiskalna online - jak zintegrować z systemem?

W związku z wprowadzeniem obowiązku posiadania przez przedsiębiorców kas fiskalnych online, system MojeBiuro24 oferuję integrację z drukarkami fiskalnymi online.

Jakie wymagania musi spełnić drukarka fiskalna online?

Aby połączyć drukarkę z systemem wymagane jest posiadanie określonego modelu drukarki fiskalnej online umożliwiającej komunikację z Centralnym Repozytorium Kas oraz posiadającej moduł WiFi lub złącze LAN (RJ45).

Obecnie modelem drukarki online, który jest w pełni kompatybilny z system MojeBiuro24 jest drukarka ELZAB Cube ONLINE oraz ELZAB Mera ONLINE. Lista modeli drukarek online będzie stale powiększać się o kolejne urządzenia współpracujące z systemem. Natomiast lista drukarek fiskalnych została podana w artykule Drukarka fiskalna w systemie MojeBiuro24.pl

Z drukarek tego typu może korzystać wielu użytkowników w jednym czasie w zakresie jednej firmy - nie ma obowiązku, żeby użytkownicy byli połączeni z systemem mb24.pl w tej samej sieci lokalnej, co drukarka fiskalna online.

Ustawienia drukarki fiskalnej online po stronie systemu

Aby podłączyć drukarkę fiskalną online w systemie mb24.pl należy wprowadzić jej dane. W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE do sekcji DRUKARKI ONLINE. Następnie w menu nad tabelą kliknąć przycisk DODAJ, aby dodać nową drukarkę fiskalną online. 

Drukarka fiskalna online - integracja z systemem

W polu NAZWA DRUKARKI należy wpisać dowolną nazwę urządzenia np. Drukarka fiskalna online. Następnie w polu NUMER FISKALNY należy wpisać unikalny numer fiskalny urządzenia. Numer ten dostępny jest m.in. na opakowaniu drukarki oraz na wygenerowanym raporcie stanu modułu urządzenia. Numer fiskalny musi składać się z 3 liter i 10 cyfr np: XYZ 1234567890 (wielkość liter i spacja między znakami mają znaczenie).

Drukarka fiskalna online - dodawanie drukarki

W celu poprawnego działania drukarki, konieczne jest wprowadzenie spacji pomiędzy litery i cyfry podczas dodawania numeru fiskalnego urządzenia po stronie systemu MojeBiuro24.

Ustawienia po stronie drukarki fiskalnej online

Po przypisaniu drukarki do konta w systemie MojeBiuro24 niezbędne jest skonfigurowanie urządzenia tak, aby połączyło się z siecią oraz z systemem. Konfiguracja drukarki fiskalnej online odbywa się w podobny sposób jak w przypadku drukarki fiskalnej Elzab D10 z modułem WiFi.

W pierwszej kolejności, korzystając z instrukcji dołączonej do urządzenia należy skonfigurować połączenie z siecią używaną do połączenia z internetem. Następnie w ustawieniach drukarki należy odszukać pola do wprowadzenia IP SERWERA. W tym polu należy wprowadzić adres drukowanie.wfirma.pl lub w przypadku występowania problemów z połączeniem należy wpisać dokładny adres IP serwera: 46.248.166.163. Kolejnym krokiem jest odnalezienia pola PORT TCP, w którym pozostaje wpisać numer 8124.

Po poprawnej konfiguracji systemie MojeBiuro24 w zakładce USTAWIENIA, w sekcji INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » DRUKARKI ONLINE, status drukarki powinien zmienić się na POŁĄCZONA.

Drukarka fiskalna online - status drukarki

Jeżeli status drukarki nadal jest określony jako "rozłączono" to pomocny w takiej sytuacji jest restart drukarki oraz routera sieci, do której podłączone jest urządzenie.

Drukarka fiskalna online będzie działać poprawnie w połączeniu z systemem MojeBiuro24 jedynie w przypadku, gdy jest połączona tylko z jedną firmą prowadzoną w systemie.

Mojebiuro24.pl umożliwia dodanie większej ilości drukarek fiskalnych online na jednym koncie systemu. W przypadku kiedy żadna z drukarek nie jest ustawiona jako domyślna, użytkownik będzie miał możliwość wybrania, z którego urządzenia chce skorzystać podczas drukowania paragonu lub faktury.