Szczegóły pracownika - funkcja w module kadry
Pracownik podaje pracodawcy określone dane osobowe, które w okresie zatrudnienia mogą ulegać zmianie. Pracownik powinien poinformować o ich zmianie, a pracodawca uwzględnić tą informację. Dane pracownika związane z zatrudnieniem można przeglądać i modyfikować w oknie Szczegóły pracownika.
Funkcja szczegóły pracownika
Okno Szczegóły pracownika, można otworzyć przechodząc do zakładki KADRY » PRACOWNICY i klikając na jego imię i nazwisko.
Dane pracownika
W sekcji Dane pracownika znajdują się podstawowe informacje o pracowniku, jakie ówcześnie wprowadził do systemu użytkownik, takie jak:
- imię, drugie imię, nazwisko, nazwisko rodowe,
- miejsce urodzenia, obywatelstwo,
- płeć,
- PESEL, NIP, numer dowodu/paszportu,
- imiona rodziców,
- identyfikatory dla ZUS i US.
Z tej zakładki użytkownik może przejść również do pod zakładek, w których udostępniane są szczegółowe informacje oraz dane adresowe, historia zatrudnienia/wykształcenia oraz dane o członkach rodziny danego pracownika.
W celu modyfikowania danych pracownika należy kliknąć MODYFIKUJ.
W celu podglądnięcia danych dostępnych w pod zakładkach, należy kliknąć w wybraną kategorię.
W pod zakładce Adresy znajdują się dane o miejscu zameldowania oraz zamieszkania danego pracownika oraz adres do korespondencji.
Następnie użytkownik może przejść do zakładki Historia, z której to poziomu można wprowadzić historię zatrudnienia oraz wykształcenia danego pracownika poprzez kliknięcie w opcję Dodaj zatrudnienie/Dodaj wykształcenie/Bilans otwarcia.
Ostatnia pod zakładka Rodzina umożliwia zarządzanie danymi członków rodziny pracownika, jeżeli takie zostały udostępnione pracodawcy oraz biuru rachunkowemu. Członka rodziny wprowadza się poprzez opcję Dodaj.
Umowy
Zarządzanie umowami możliwe jest z poziomu zakładki Umowy. W tym miejscu możliwe jest modyfikowanie, dodawanie i usuwanie umowy. Okno pozwala na sprawdzenie historii zatrudnienia, a dzięki funkcji filtrowania można posortować dane np. wg. rodzaju umowy, czy roku jej podpisania.
Dodatki i potrącenia
Dodawanie, usuwanie i modyfikowanie składników wynagrodzenia, czyli dodatków takich jak premie, nagrody, ekwiwalenty oraz potrąceń komorniczych, czy pobranych zaliczek jest możliwe w zakładce Dodatki i potrącenia. Tu po kliknięciu Dodaj i wybraniu odpowiedniej pozycji można zarządzać wysokością dodatkowych elementów wynagrodzenia pracownika.
Wypłaty
Zakładka wypłaty pozwala na zobaczenie wszystkich wypłaconych wynagrodzeń, na podstawie umowy o pracę (listy płac), oraz na podstawie umów cywilnoprawnych (rachunki). Bezpośrednio z tego poziomu użytkownik może kliknąć w podgląd listy płac/rachunku lub w umowę do której został wygenerowany dokument.
Czas pracy
Zakładka ta dzieli się na 3 pod zakładki:
- ECP (Ewidencja Czasu Pracy)
- Grafik
- Nieobecności
Z ich poziomów natomiast możliwe jest:
- wprowadzanie nieobecności pracownika,
- dodawanie terminów związanych z zatrudnieniem,
- zarządzanie limitem urlopu wypoczynkowego,
- ewidencjonowanie godzin nadliczbowych, nocnych,
- drukowanie ewidencji czasu pracy (akcja “Drukuj”),
- prowadzenie grafiku pracownika,
- sprawdzenie wprowadzonych nieobecności.
Deklaracje
W tej zakładce system daje możliwość generowania deklaracji zgłoszeniowych pracownika do ZUS (ZUS ZUA, ZUS ZZA, ZUS ZWUA, ZUS ZCNA, ZUS ZIUA), a także deklaracje PIT-11.
PPK
Pod zakładka PPK służy do dokonywania wpisów u pracownika związanych z przystępowaniem do programu, zmianą stawek czy rezygnacją z PPK.
Dokumenty
Zakładka umożliwia prowadzenie akt pracowniczych online. Można tu dodawać wygenerowane w systemie dokumenty (umowy, informacje o warunkach zatrudnienia, świadectwo pracy, kwestionariusze, oświadczenia) lub skany takich dokumentów, prowadząc e-akta osobowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu, dokumenty pracownika można przeglądać w dowolnym czasie.
Zapisywanie w tym miejscu dokumentów wydawanych pracownikowi, takich jak zaświadczenia o zatrudnieniu i zarobkach, pozwoli na wygodny i szybki wgląd w wydaną dokumentacje.