Założenie konta przez biuro rachunkowe - podstawowe informacje

Założenie konta biura rachunkowego - pierwsza rejestracja

Po wejściu na stronę główną serwisu MojeBiuro24 należy wybrać opcję WYPRÓBUJ ZA DARMO.

 założenie konta

Wówczas wyświetli się okno REJESTRACJA, w którym należy w pierwszej kolejności podać LOGINHASŁO (będą one służyć do logowania w systemie) oraz NIP swojego biura rachunkowego oraz zaakceptować regulamin. Po uzupełnieniu wymaganych pól należy kliknąć DALEJ.

Założenie konta przez firmę

Dane firmowe takie jak nazwa czy adres firmy zostaną uzupełnione automatycznie na podstawie danych przypisanych do danego NIP w bazie GUS. Po założeniu konta szef biura rachunkowego zostaje automatycznie przeniesiony do listy firm, gdzie będzie miał on do wyboru dwie opcje DODAJ PIERWSZEGO KLIENTA lub NIE PROWADZĘ BIURA RACHUNKOWEGO.

Założenie konta - dodaj klienta

Jeżeli użytkownik prowadzi biuro rachunkowe to musi on dodać przynajmniej jednego klienta, wówczas wybierając opcję DODAJ PIERWSZEGO KLIENTA pojawi się okno dodania nowego klienta, co jest równoznaczne z tym, że potwierdza on, że jest biurem rachunkowym.Jeżeli do założonego konta biura rachunkowego została podpięta firma z systemu wfirma.pl, znajdująca się w zakładce OCZEKUJĄCE to użytkownik ma możliwość zamknięcia danego okna i zaakceptowania przypięcia firmy, wówczas dany komunikat się już nie pojawi. Po dodaniu firmy należy uzupełnić dane biura rachunkowego i klienta co zostało opisane w artykule Pierwsze kroki w systemie MojeBiuro24.pl.

Jeżeli użytkownik nie prowadzi biura rachunkowego, ale chciałby prowadzić samodzielną księgowość online to powinien wybrać opcję NIE PROWADZĘ BIURA RACHUNKOWEGO, wówczas zostanie on bezpowrotnie przeniesiony do systemu wfirma.pl.

Biura rachunkowe korzystające z systemu wfirma.pl

Przeniesienie konta biura założonego na wfirma.pl

Mojebiuro24 to system oparty na platformie wfirma.pl, posiadający dodatkowe funkcje, które przeznaczone są specjalnie dla biur rachunkowych.

Jeśli biuro rachunkowe posiada konto w serwisie wfirma.pl z podpiętymi firmami klientów (w pierwszej kolejności została dokonana rejestracja i utworzono konto biura, a następnie dodano firmy klientów biura), wówczas wystarczy wysłać wiadomość z poziomu swojego konta poprzez formularz kontaktowy Zapytaj eksperta, z prośbą o oznaczenie jako “biuro rachunkowe”. Wtedy też konto zostanie przeniesione do systemu mb24.pl oraz automatycznie pojawią się dodatkowe funkcje przeznaczone dla biur.

Założenie konta - moje pytania

Przeniesienie kont klientów złożonych na wfirma.pl

Jeśli natomiast na wfirma.pl zostały założone wyłącznie konta dla klientów biura rachunkowego, na których dokonywane są ich rozliczenia, to konieczne jest założenie również konta dla biura rachunkowego w systemie mb24.pl poprzez funkcję załóż konto (więcej informacji w części pierwszej: Założenie konta - pierwsza rejestracja nowego biura). Po utworzeniu konta będzie ono oznaczone jako biuro rachunkowe i możliwe będzie podpięcie do niego istniejących kont firm klientów biura.

W celu zintegrowania wcześniej założonego konta klienta na wfirma z kontem biura, należy zalogować się na konto klienta i przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY oraz wybrać opcję PRZYPNIJ. W otwartym oknie należy:

  • w części uprawnień wybrać ADMINISTRATOR,

  • w polu adresu mailowego wskazać ten, który służy jako login dla Szefa biura (adres mailowy, na którym założone zostało konto biura rachunkowego w systemie mb24.pl).

Założenie konta - przypinanie do biura

Biuro rachunkowe musi zaakceptować zgłoszenie klienta znajdujące się na koncie biura w zakładce FIRMY » OCZEKUJĄCE. Po zaakceptowaniu zgłoszenia, firma pojawi się na liście podpiętych firm pod konto biura w zakładce FIRMY » AKTYWNE.