Tworzenie kont dla klientów przez biuro rachunkowe

System MB24.pl umożliwia prowadzenie księgowości nieograniczonej liczbie klientów. Wystarczy, że biuro rachunkowe utworzy osobne konto dla każdego klienta aby prowadzić rozliczenia w formie KPiR lub Ewidencji Przychodów. Nowo utworzone może zostać udostępnione klientowi dzięki czemu opiekun lub księgowa danej firmy może bieżąco współpracować z przedsiębiorcą zgodnie ze swoimi kompetencjami - klient wystawia faktury, a księgowa w tym czasie np. wprowadza w systemie faktury kosztowe lub rozlicza wyciąg bankowy. Tworzenie kont dla klientów przez biuro rachunkowe wymaga tylko trzech kliknięć!

Jak utworzyć konto dla pierwszego klienta biura?

W celu korzystania z założonego konta w systemie MB24.pl wymagane jest utworzenie konta dla pierwszego klienta. Ma to związek z tym, że nie posiadając konta klienta, szef biura nie widzi wszystkich narzędzi i funkcjonalności jakie oferuje system

Po rejestracji w systemie zostanie wyświetlone okno, w którym użytkownik musi dokonać wyboru czy prowadzi: 

  • biuro rachunkowe i chce korzystać z systemu dedykowanego dla biur MB24.pl, 

  • inną działalność i poszukuje systemu do samodzielnego prowadzenia swojej księgowości.

Tworzenie kont dla klientów przy zakładaniu konta

Po wybraniu części Prowadzę biuro rachunkowe oraz kliknięciu w opcję +DODAJ PIERWSZEGO KLIENTA, zostanie wyświetlone okno, w którym wystarczy wpisać NIP klienta i kliknąć Pobierz. Dzięki temu system automatycznie pobierze dane z bazy GUS takie jak nazwa i adres klienta.

Tworzenie kont dla klientów - pobieranie danych z GUS

Dane klienta można również uzupełnić ręcznie klikając opcję Wypełnij ręcznie.

W kolejnym kroku należy wybrać PAKIET:

  1. Księgowość online - jako kompleksowe narzędzie do prowadzenia księgowości klienta w firmie KPiR lub Ewidencji Przychodu dla ryczałtu,  w tym również jest moduł do fakturowania przez klienta,

  2. Kadry, płace i ubezpieczenia - jako kompleksowe narzędzie do obsługi rozliczeń związanych z pracownikami. Pakiet ten jest samowystarczalny co oznacza, że nie wymaga dodatkowego oprogramowania np. Płatnika. Ten wybór jest odpowiedni jeśli dla wybranego klienta świadczona jest wyłącznie usługa kadrowo-płacowa.

Decydując się na pakiet Księgowość online możliwa jest jego rozbudowa o DODATKI takie jak:

  1. Kadry, płace i ubezpieczenia - tworząc narzędzie do rozliczania klienta na KPiR lub Ewidencji Przychodów, który posiada pracowników

  2. Magazyn - tworząc narzędzie do rozliczania klienta niezatrudniającego pracowników ale prowadzącego gospodarkę magazynową

  3. Kadry płace i ubezpieczenia oraz Magazyn - tworząc rozbudowane, kompleksowe narzędzie do prowadzenia księgowości klienta, który zatrudnia pracowników i prowadzi gospodarkę magazynową.

Pakiet Księgowość online można rozbudować o dodatkowy moduł w każdej chwili po założeniu konta klienta.

Tworzenie kont dla klientów - dane firmy

Po dodaniu konta klienta należy uzupełnić podstawowe informacje o firmie a użytkownik posiadający uprawnienia szefa biura ma możliwość udostępnienia konta przedsiębiorcy.

Jak dodawać kolejnych klientów?

Konto dla nowego klienta może dodać i udostępnić dla klienta tylko użytkownik z uprawnieniami szefa biura.Konta dla kolejnych klientów można tworzyć z dwóch poziomów w zależności od tego, który z nich jest wygodniejszy dla szefa biura rachunkowego:

1. będąc zalogowanym do firmy - poprzez kliknięcie w nazwę biura rachunkowego po lewej stronie rozwijającej listę firm i wybór opcji +Dodaj Firmę,

Tworzenie kont dla klientów - nowy klient

2. bezpośrednio w panelu głównym po zalogowaniu z widoczną listą firm - w menu głównym nad tabelą należy kliknąć w pierwszą ikonę na pasku, którą jest opcja dodawania klienta.

Tworzenie kont dla klientów biura

Po założeniu konta klienta będzie ono dostępne przez 30 dni całkowicie za darmo. Po tym okresie szef biura rachunkowego może dokonać masowego przedłużenia pakietów na kolejne 30 dni z poziomu głównej listy firm na panelu dostępnym po zalogowaniu do systemu.