Pozycje listy płac i elastyczne kreowanie wynagrodzeń
W systemie MojeBiuro24 użytkownik może może dowolnie edytować wybrane pozycje listy płac, czyli ręcznie kreować wynagrodzenia pracownika. Jest to niezwykle prosty sposób na dokonanie szybkiej zmiany w pensjach bez wchodzenia w szczegóły dodatków.
Dodawanie listy płac
Listę płac można utworzyć w zakładkach:
- KADRY » LISTY PŁAC » MENU » ZBIORCZE » DODAJ LISTĘ PŁAC,
- KADRY » LISTY PŁAC » MENU » POZYCJE » DODAJ LISTĘ PŁAC.
Po dodaniu listy płac w zakładce POZYCJE pojawi się widok z wszystkimi pracownikami, dla których zostały naliczone wynagrodzenia. Dzięki temu w prosty sposób można skontrolować czy wybrano wszystkie osoby pracujące w danym okresie.
Jak edytować pozycje listy płac?
Aby wprowadzić zmiany w pozycjach listy płac i wybranych składnikach wynagrodzenia wystarczy kliknąć na ikonę ołówka widoczną w kolumnie Wypłata przy danym pracowniku.
Wówczas pojawi się okno z wykazem składników pensji brutto pracownika. Użytkownik może dowolnie zmieniać wartości wynagrodzenia zasadniczego oraz wybranych dodatków. Wystarczy, że kliknie na ikonę ołówka widoczną przy składniku - wtedy pojawi się możliwość edycji pola z kwotą.
Nie ma możliwości zmian wyliczenia wynagrodzenia chorobowego czy urlopowego, dla których obliczenia są automatyczne.
Wprowadzenie dodatkowego składnika
W celu wprowadzenia dodatku bez konieczności przechodzenia do innych zakładek wystarczy wybrać Dodaj wskazując jedną pozycję z listy rozwijalnej.
Pojawi się okno, w którym można podać kwotę dodatku. Opcje w zakładce ZAAWANSOWANE dla zdefiniowanych składników są ustawione w większości przypadków na sztywno, wygląda to tak jak w szczegółach pracownika w zakładce Dodatki i potrącenia.
Po zapisaniu dodatek pojawi się na liście obok pozostałych składników wynagrodzenia.
Poniżej przeliczona zostanie wartość brutto oraz netto wszystkich składowych pensji, dzięki czemu można łatwo można wyjść na konkretną kwotę do wypłaty.
Modyfikacja i usunięcie dodatku
Dodatek wprowadzony ręcznie można modyfikować lub usunąć zaznaczając go i klikając na MODYFIKUJ wybierając odpowiednio MODYFIKUJ lub USUŃ.
Przywracanie pierwotnych wyliczeń
Jeśli użytkownik nie będzie chciał zapisywać naniesionych ręcznie zmian, to konieczne jest kliknięcie na opcję COFNIJ RĘCZNE ZMIANY.
Dzięki temu system powróci do pierwotnej wersji wyliczeń. Taka funkcja może okazać się przydatna w razie omyłkowego wprowadzenia dodatków dla pracownika.